Sunday, May 13, 2007

تلات حروف وبس





مالاخر مخنوقة

ولوحدي كأني ف سجن غويط
ملهوش قضبان

أتعلق فيها واشوف النور
ف الناس ألوان

وألمح ف السكة ما بين السلك
عيون انسان

سرحان

أو ضايع
مش فارقة كتير


أنا عايزة
أكسر كل ضلوعي

واصرخ صرخة
تاخدني واطير

وان حتي أنا طرت
هاروح علي فين

مالسجن مخصخص كل مكان


نفسي اتحرر منه وأفوق

أخرج برة .. ءاب لفوق

وان كت قضبان السجن عروق

سجانة عليه،

هقاوح فيه

وابص ورايا

لحد ماشوفني

جوة مرايا

واقول لعروقي
تعبت
كفاية

وينادي جبيني


أرد

واخط ما بين خصلات القصة

تكملة القصة

واصحي

علي صوت مزيكا سعيدة
بتمزك ودن حميدة

واحس ساعتها
ان أنا لسة

ما وصلتش للدال
ف وحيدة



* حميدة ده دلعي لأمي
مش عارفة ليه حميدة بالذات،
بس يمكن تعرفو السبب لو عرفتوها

5 comments:

محمد عز الدين said...

الله عليكي يا فاطمة
بجد انتي مبدعة
مش بس صوت جميل
لأ وكمان شاغرة تستحق المتابعة
تحياتي

بنت الحياه said...

ازوو

أسعدني
رأي شاعر موهوب زيك

أنا أعتبره شاعري المفضل

....

تعرف اني كتبت دي بعد لما
عاودت قراءة
3 ( 4 x 6 )
....
يعني انت مش بس شاعر بيسعد الناس
بكلماته

لكن بتلهمهم، وبتعرف ازاي تفرق

الله يزيدك شاعرية
وابداع دايما يا رب :)

Marwa Hasan Abdel Salam, Translator said...

وان كت قضبان السجن عروق

Wow! I felt it so subjective (for you and for me. too). It's you talking, but it's like taking the words out of my mouth. Well, not exactly. It's rather like taking the feeling out of my heart and giving it a shape, a colour and a taste. Thank you.

إبـراهيم ... said...

أنا عايزة
أكسر كل ضلوعي

واصرخ صرخة
تاخدني واطير

وان حتي أنا طرت
هاروح علي فين

مالسجن مخصخص كل مكان


نفسي اتحرر منه وأفوق

أخرج برة .. ءاب لفوق

وان كت قضبان السجن عروق

سجانة عليه،

هقاوح فيه

وابص ورايا

لحد ماشوفني

جوة مرايا

واقول لعروقي
تعبت
كفاية

وينادي جبيني


أرد

واخط ما بين خصلات القصة

تكملة القصة

واصحي

علي صوت مزيكا سعيدة
بتمزك ودن حميدة

واحس ساعتها
ان أنا لسة

ما وصلتش للدال
ف وحيدة
(((((((((((((((((())))))))))))))
جميـلة قوووووي يا فاطمـــة

أشكرك جدًا أيتها الراااائـعـة

من زمااااان نفسي أقرا لك ده ، هنا

الرجل الاخضر said...

رائع جداً لكن كتاباتك أنثوية اكثر من اللازم ولكن لا تخلو من هم شخصى واحساس بالجمال..