Friday, May 09, 2008

صفين ريش


حبيت الضلمة عشان
فتحت
لمحت عنيك

وف موجها اتشق مكان
كان حضن
بدايته ايديك

ونهايته حدود الكون
وحكايته اتكتبت بيك

استني معايا شوية
استني
الله يخليك

انا لسة عندي قصيدة
شايلاها
فقلبك ليك

احلم من غير ماتغمض
اسبقني
وانا بعديك

طب سيب الليل يحدفنا
مطرح
مايوديك
استني معايا شوية
استني بقي
ماتمشيش

دالليل قدامنا حياه
وانا لسة
هابدأ اعيش

وهعدي لأول مرة
الدنيا
بصفين ريش

حساك بتداري
!إوعي

قلبك بيدق
!بسرعة؟

النور فعيونك وفا
كفا
وما بيخبيش

اه يا خوفي شمس الصبح
تطلع
وتقولي مفيش!!
استني معايا شوية
استني بقي
ماتمشيش!!

8 comments:

محمد عز الدين said...

حلوة
بجد حلوة

تحياتي

Samar Ali said...

يا اغلي فاطمة
كلامك دايما بيبخر روحي

بنت الحياه said...

مايحرمنيش منك يا عز!!

يا سمر

كفاية انك هنا!!

حضن كبير

مُزمُز said...

جميل جميل جميل بجد
وممتع
تعبيرات كتير عجبتني وحبيتها جدا
فيها ابتكار ورقة عالية
من أول ما دخلت النص
اول سطر أصلا مدهش

حبيت الضلمة عشان
فتحت لمحت عنيك

جميل
:)))

Camellia Hussein said...

الله
طيب بجد أقول ايه غير الله
تعرفي وأنا بقراها كنت سامعاها بتتغني

بنت الحياه said...

مزمز

الشاعر الأجمل الأجمل الأجمل بالفعل

شكرا علي رأيك الي دايما بيسعدني

ست الكمال كله
بجد يا كاميليا نفسي أقابلك قريب جدا

دمتم بهذا الدفء

*سمر* said...

معنديش اى تعليق غير انها جميلة جدا ...
جميلة زى كل اخواتها اللى قبليها ...
تحياتى :)

مصطفى عثمان said...

فاطمه
الله الله الله الله
عليكي
تسلم ايديكي
شكراااااا